Пятница, 18.08.2017, 16:42
Приветствую Вас Гость | RSS

Школьный и студенческий сайт

Поиск
Категории раздела
Английский язык
Алгоритмизация
Болонский процесс
Бухгалтерский учет
Государственное регулирование экономики
Деньги и кредит
Защита информации и программ
История экономических учений
Информационные системы
Информационные системы и технологии в финансах и банковском деле
Корпоративное управление
Методички
Менеджмент
Международная экономика
Макроэкономика
Политология
Планирование
Политэкономия
Размещение продуктивных сил
Современная экономическая история
Стратегическое управление
Страхование
Системный анализ
Украинский язык
Учет и аудит
Финансы предприятия
Финансовый менеджмент
Финансы
Экономика предприятия
Экономическое обоснование хозяйственных решений
Экономический анализ
Матпрограмирование
Исследование операций
Основы создания информационных систем
Экономика и организация иновационной деятельности
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Каталог для студента » Экономика предприятия

Економічна сутність і принципи франчайзингу

Франчайзинг — змішана форма великого і дрібного підприємництва; система взаємовигідних партнерських відносин. Він поєднує елементи оренди, купівлі-продажу, підряду, представництва, але в цілому залишається самостійною формою договірних відносин суб'єктів, що хазяюють, що мають статус юридичної особи. Взаємодія великого (корпорації, фірми і т.п.) і дрібного підприємств здійснюється на основі договору франчайзинга, що укладається між великим підприємством — франчайзером і дрібним — франчайзи (оператором).

Предметом договору повинний бути обов'язок франчайзера постачати оператора, що працює в рамках обговореної території за грошову винагороду, своїми товарами, апробованими технологіями бізнесу, передати йому виключне право на виробництво і збут під торговою маркою і від імені франчайзера обговорених товарів і послуг. Майже завжди франчайзи виплачує одноразовий внесок за право користування на ринку ім'ям і торговою маркою. Крім цього внеску франчайзи і капіталовкладень в основні фонди, зроблені їм, франчайзер може призначити регулярну плату за рекламу торгової марки, використовувану оператором. Плата, як правило, встановлюється в межах 1—5% від виторгу і характерна для компаній, що здійснюють постійні довгострокові рекламні проекти. Франчайзер установлює також розмір відрахувань від обсягу поточних продажів франчайзи, що складає в середньому 2—3%, але буває і значно вище.

• В економічній літературі розрізняють два типи договірних відносин. Перший набув найбільшого застосування в сфері торгівлі. Суть його полягає в тому, що фірма-франчайзи вузько спеціалізована на реалізації одного виду товарів і послуг і одержанні фіксованої частки від загального обсягу продажу.

Інший тип договірних відносин значно складніше. Дрібна фірма-франчайзи працює не просто під торговою маркою франчайзера, а включається в повний виробничо-господарський цикл великої корпорації, виконуючи рівні з нею вимоги технологічного процесу, якості, навчання персоналу, виконання плану продажу, оперативної звітності.

• Франчайзинг має свої переваги і недоліки. До числа переваг варто віднести: фірма-франчайзи здобуває деяку гарантію свого існування; заощаджує засоби на маркетингових дослідженнях, консультаціях і інших послугах професіоналів; має гарантію постачань сировини, матеріалів, напівфабрикатів; відкриває свою справу з меншим ризиком; одержує поради і підтримку від свого партнера — великої фірми.

Великі фірми розширюють сферу збуту своєї продукції, проникаючи на невеликі й окремі ринки, мають інформацію для швидкого реагування на зміну попиту, залучають додатковий капітал.

Недоліки франчайзинга: необхідність врахування інтересів партнера — великої компанії й інших власників акцій, що може створювати стресові ситуації у франчайзи; наявність права в продавця ліцензії перевіряти фінансову документацію, обов'язковість дотримувати методів ведення бізнесу, викладених в інструкції партнерської компанії, можуть стримувати ініціативу й обмежувати можливості маневру.

Категория: Экономика предприятия | Добавил: eklion (24.01.2010)
Просмотров: 877
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1424
Статистика
Счетчики


Каталог@MAIL.RU - каталог ресурсов интернет
Украина онлайн

Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтов - uCoz