Позабюджетні фонди органів місцевого самоврядування України. Джерела та мета їх створення - Финансы - Каталог для студента - Каталог статей - Школьный и студенчиский сайт
Воскресенье, 11.12.2016, 06:06
Приветствую Вас Гость | RSS

Школьный и студенческий сайт

Поиск
Категории раздела
Английский язык
Алгоритмизация
Болонский процесс
Бухгалтерский учет
Государственное регулирование экономики
Деньги и кредит
Защита информации и программ
История экономических учений
Информационные системы
Информационные системы и технологии в финансах и банковском деле
Корпоративное управление
Методички
Менеджмент
Международная экономика
Макроэкономика
Политология
Планирование
Политэкономия
Размещение продуктивных сил
Современная экономическая история
Стратегическое управление
Страхование
Системный анализ
Украинский язык
Учет и аудит
Финансы предприятия
Финансовый менеджмент
Финансы
Экономика предприятия
Экономическое обоснование хозяйственных решений
Экономический анализ
Матпрограмирование
Исследование операций
Основы создания информационных систем
Экономика и организация иновационной деятельности
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Каталог для студента » Финансы

Позабюджетні фонди органів місцевого самоврядування України. Джерела та мета їх створення

Ради органів місцевого самоврядування мають право створювати в межах законодавства цільові фонди для розв’язання будь-яких соціальних та економічних проблем на підвідомчій території. Цільові фонди є складовою частиною позабюджетних фондів. Органи місцевого самоврядування всіх рівнів формують позабюджетні фонди за рахунок таких джерел:

ü                      додаткових доходів і заощаджених коштів, отриманих за рахунок здійснення організованих ними заходів для вирішення економічних і соціальних проблем;

ü                      доходів від продажу об'єктів міської, районної комунальної власності, доходів від продажу населенню квартир і будинків, що знаходяться у комунальній власності;

ü                      доходів від цінних паперів, придбаних за рахунок  міських і районних позабюджетних фондів;

ü                      добровільних внесків і пожертвувань громадян, підприємств, об'єднань, організацій і установ;

ü                      доходів від місцевих позичок і місцевих грошово-речових лотерей;

ü                      штрафів, що стягуються за одержання підприємствами, об'єднаннями, організаціями і установами необґрунтованого прибутку в зв'язку з завищенням цін, тарифів на продукцію, роботи , послуги;

ü                      штрафів, які можуть встановлюватися місцевими Радами для фізичних і юридичних осіб;

ü                      доходів від реалізації конфіскованого майна;

ü                      оплати за реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності;

ü                      районних платежів і штрафів за забруднення навколишнього природного середовища, нераціональне використання природних ресурсів, розміщення відходів і інших платежів за порушення законодавства про навколишнє середовище, санітарних норм і правил, що визначаються відповідно до нормативів, затверджених місцевими Радами;

ü                      орендної плати за землю;

ü                      коштів соціального розвитку підприємств, об'єднань, організацій і установ, що виділяються на соціальний розвиток тих житлових районів, де проживає відповідна кількість їх працівників;

ü                      інших зборів, платежів і штрафів, що вводяться і визначаються міськими і районними Радами.

Кошти позабюджетних фондів акумулюються на спеціальних рахунках, які відкриваються в установах банків та поверненню не підлягають. Положення про порядок їх формування і використання затверджуються відповідними радами.

Так, Закон УРСР "Про зайнятість населення” передбачає створення на центральному і на місцевому рівнях державного фонду сприяння зайнятості населення. Відрахування до цього фонду з місцевих бюджетів здійснюються за розміром, що визначається самостійно відповідними місцевими радами.

Закон України "Про приватизацію майна державних підприємств” регламентує утворення позабюджетних фондів приватизації Автономної Республіки Крим та інших адміністративно-територіальних одиниць України. Було встановлено, що кошти зазначених фондів спрямовуються на погашення внутрішнього державного боргу України, а також на відшкодування витрат, пов'язаних з приватизацією, кредитуванням технічного переозброєння приватизованих підприємств, розвитком підприємництва та створенням нових робочих місць у межах, що встановлюються Державною програмою приватизації. Порядок використання коштів, одержаних від приватизації державного майна, щороку визначається Верховною Радою у Законі "Про Державний бюджет”. Наприклад, стаття 41 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік” встановила, що у 2000 ріці 90 % коштів, що надходять до відповідних позабюджетних фондів приватизації адміністративно-територіальних одиниць від приватизації підприємств комунальної власності, зараховуються до відповідних місцевих бюджетів.

В процесі приватизації державного житлового фонду передбачено створення окремих позабюджетних рахунків місцевих рад. Ці кошти використовуються на житлове будівництво та на ремонт житла з метою забезпечення житлом громадян, яким необхідно поліпшити житлові умови. 20 % коштів цих фондів перераховуються до Державного приватизаційного житлового фонду, який створюється для фінансування житлового будівництва в регіонах з низьким рівнем забезпеченості громадян житлом та утворення резерву коштів для забезпечення гарантій прав на безкоштовне державне житло новонароджених громадян України.

Законодавство України передбачає формування позабюджетних фондів місцевих рад для фінансування дорожніх робіт. Згідно з Законом України "Про джерела фінансування дорожнього господарства України” від 18 березня 1991 року конкретний розмір відрахувань, що надходять на розвиток доріг загального користування в Автономній Республіці Крим і в областях, а також напрямки їх використання визначаються Верховною Радою Кримської Автономії та обласними радами.

Місцеві ради також можуть утворювати цільові позабюджетні фонди охорони навколишнього середовища. Стаття 46 Закону УРСР "Про охорону навколишнього природного середовища” встановила порядок надходження платежів за забруднення навколишнього природного середовища до позабюджетних фондів його охорони різних рівнів, починаючи від рад базового рівня до Державного.

На місцевому рівні функціонує ще багато видів позабюджетних фондів, що знижує можливість ефективного контролю за їх формуванням і витрачанням.

Органи місцевого самоврядування мають право створювати також і валютні фонди. Ці фонди формуються за рахунок таких коштів: відрахувань у розмірі 5% від валютної виручки підприємств, установ, організацій, зареєстрованих міською, районною адміністрацією; доходів від власної зовнішньоекономічної діяльності; добровільних внесків, пожертвувань юридичних осіб і громадян; надходжень від реалізації товарів, робіт, послуг іноземним юридичним особам і громадянам; доходів від здачі в оренду комунальної власності  іноземним юридичним і фізичним особам; інших не заборонених законом джерел.

Категория: Финансы | Добавил: eklion (10.01.2010)
Просмотров: 3740
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1334
Статистика
Счетчики


Каталог@MAIL.RU - каталог ресурсов интернет
Украина онлайн

Copyright MyCorp © 2016
Конструктор сайтов - uCoz