Суббота, 20.04.2024, 13:26
Приветствую Вас Гость | RSS

Школьный и студенческий сайт

Поиск
Категории раздела
Английский язык
Алгоритмизация
Болонский процесс
Бухгалтерский учет
Государственное регулирование экономики
Деньги и кредит
Защита информации и программ
История экономических учений
Информационные системы
Информационные системы и технологии в финансах и банковском деле
Корпоративное управление
Методички
Менеджмент
Международная экономика
Макроэкономика
Политология
Планирование
Политэкономия
Размещение продуктивных сил
Современная экономическая история
Стратегическое управление
Страхование
Системный анализ
Украинский язык
Учет и аудит
Финансы предприятия
Финансовый менеджмент
Финансы
Экономика предприятия
Экономическое обоснование хозяйственных решений
Экономический анализ
Матпрограмирование
Исследование операций
Основы создания информационных систем
Экономика и организация иновационной деятельности
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Каталог для студента » Политэкономия

КОНКУРЕНЦІЯ ТА МОНОПОЛІЗМ ЯК НАЙВАЖЛИВІШІ РИСИ СУ-ЧАСНОЇ РИНК. ЕКОН

Конкуренція -  форма екон. відносин між суб'єктами ринкового господарства, в яких виявляється суперництво за найбільш вигідні умови виробництва, продажу й купівлі товару. Наслідки конкуренції: а) позитивні: сприяє розвитку НТП; примушує економити ресурси, сприяє зниженню цін; веде до покращення якості продукції й обслуговування споживачів; вирівнює норму прибутковості і рівень зарплати в усіх сферах економіки. б) негативні: створює умови для безробіття, інфляції та банкрутства окремих підприємців; веде до збільшення диференціації доходів і створює умови для їх несправедливого розподілу; сприяє виникненню економічних криз; виступає важливим фактором монополізації економіки. Типи конкурентної поведінки:1) ергативний тип - забезпечення переваг суперникам шляхом введення якихось нових компонентів ринкових відносин.2)пристосувальна конкурентна поведінка - це упередження дій конкурентів у галузі модернізації виробництва. застосовується коли підприємець не впевнений у своїх інноваційних можливостях, він намагається скопіювати, у стислі терміни досягнення своїх суперників.3)гарантуюча конкурентна поведінка забезпечує стабілізацію на тривалу перспективу досягнутих позицій на ринку за рахунок підвищення якості продукції, зміни її асортименту, надання додаткових послуг, пов'язаних з гарантійним обслуговуванням. Методи конкуренції: а) цінові:-зменшення витрат виробництва й обігу; зниження цін;б) нецінова:  зміни властивостей товару; створення нових товарів для задоволення тих самих потреб;-оновлення властивостей товару відповідно до зміни моди; -вдосконалення послуг, що супроводжують реалізацію. МОНОПОЛІЯ (М) - виключне право на щось (виробництво, торгівлю і т.д.), яке належить одній особі, певній групі людей, державі. Типи М: 1. економічний М. Виростає з конкуренції, базується на концентрації і централізації капіталу. полягає в утворенні великих підприємств, об'єднань підприємств, які концентрують у своїх руках виробництво і збут основної частини продукції певної галузі або декількох галузей, що дає їм можливість впливати на рівень цін з метою забезпечення собі високого прибутку.2.технологічний М. влада над ринком великих корпорацій зумовлена не стільки прагненням захопити ринок, подавити конкурентів, максимізувати ринок, скільки специфікою технології.3.інноваційний М. характерний для підприємств, які лідирують на тих чи інших напрямках НТП. Окремі фірми, використовуючи НТП, нові форми організації праці або виробництва, опиняються в кращих умовах, з точки зору виробництва і реалізації своєї продукції, порівняно з іншими фірмами. 4.рекламний М.  штучне створенні виключних умов для реалізації товару рекламою або іншими діями комерційних служб. 5.державний природний М: монополія держави на організацію й регулювання грошового обігу; монополія держави на ринку соціально-приоритетних або соціально-шкідливих товарів; монополія держави на забезпечення населення суспільними товарами. 6.державний адміністративний М. Держава монополізує всі сфери життєдіяльності суспільства, макс обмежуючи ринкову конкуренцію. Види монополій: а)монополія-продавець: однопродуктова; багатопродуктова; технологічна.б)монополія-покупець: держава; фірми. Форми монополій: 1)Картель. учасники картелю зберігає свою виробничу і комерційну самостійність. 2)Синдикат. Підприємства, що в нього входять, втрачають свою комерційну самостійність. 3)Трест. учасники втрачають не тільки комерційну, але й виробничу самостійність.4)Концерн. об'єднання формально самостійних підприємств різних галузей на основі повної фінансової залежності від власників контрольного пакету акцій.5)Диверсифікація. проникнення великих фірм у галузі, що не мають прямого виробничого зв'язку з основною галуззю їх діяльності.6)Конгломерат. Під єдиним фінансовим контролем зосереджені компанії, що діють у різних, технологічно не пов'язаних між собою галузях. ОЛІГОПОЛІЯ. В окремій галузі н/г діє  декілька великих корпорацій, конкуруючи одна з одною, зберігають монополію в межах певного співтовариства, виробляє ідентичний товар. Антимононольні заходи 1.Захист конкуренції за цінами.2.Диференціація продуктів і конкуренції за якістю.3.Регулювання угод.4.Виділення різних критеріїв монополізму ринку.5.Проведення аналізу, контроль над прибутками та витратами, порівнювання з цінами на інших, паралельних ринках.

Категория: Политэкономия | Добавил: eklion (04.03.2010)
Просмотров: 1200
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1557
Статистика
Счетчики


Каталог@MAIL.RU - каталог ресурсов интернет
Украина онлайн

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz