Об'єктно-орієнтована технологія
(Object-Oriented Technologies) стосується, насамперед, створення програмного
забезпечення ІС. Спонукальним мотивом появи принципово нового підходу у
програмуванні стало те, що в динамічному і конкурентному середовищі
застосування ІС вимагаються часті зміни прикладних програм. Тому з
об'єктно-орієнтованими інструментальними засобами (СІ++, Level 5 Object)
пов'язана можливість багатократного використання створених раніше програм, що
полегшує як швидке створення прикладних програм ІС, так і швидку адаптацію їх у
використанні. Це досягається за рахунок того, що основні компоненти концепції
обробки інформації - дані і операції - розглядаються пов'язаними в єдине ціле і
приховані в окремих модулях - об'єктах, доступ до яких здійснюється лише інтерфейс
ними засобами.
Принциповим питанням в
об'єктно-орієнтованому програмуванні є визначення об'єктів (класів об'єктів),
що є важливими для проектованої системи. Ідентифікація об'єктів здійснюється за
допомогою аналізу характеристик проблемної області, що включає розпізнавання
доречних матеріальних об'єктів, а також каталогізацію всіх ролей, що стосуються
розв'язуваної задачі, взаємодії елементів системи, важливі події, технічні
умови тощо. Установлюються співвідношення (взаємозв'язки) між класами.
Кожний клас є вмістилище, куди
входять як дані, так і команди для дій над даними. Важливим поняттям в об'єктно-орієнтованому
програмуванні є функція успадкування, завдяки якій створювані класи можуть
діставати «у спадок» властивості класів об'єктів, якими вони «породжувалися».
Об'єктно-орієнтована методологія
на даний час є досить грунтовно відпрацьованим підходом до створення програмних
продуктів. Виокремленні і розроблені основні його компоненти: об'єктно-орієнтований
аналіз; об'єктно-орієнтоване проектування; об'єктно-орієнтоване програмування.
Технологія об'єктно-орієнтованого проектування стала, у свою чергу, підґрунтям
інженерії інформаційних систем - CASE-технології.
|