Воскресенье, 28.04.2024, 20:25
Приветствую Вас Гость | RSS

Школьный и студенческий сайт

Поиск
Категории раздела
Английский язык
Алгоритмизация
Болонский процесс
Бухгалтерский учет
Государственное регулирование экономики
Деньги и кредит
Защита информации и программ
История экономических учений
Информационные системы
Информационные системы и технологии в финансах и банковском деле
Корпоративное управление
Методички
Менеджмент
Международная экономика
Макроэкономика
Политология
Планирование
Политэкономия
Размещение продуктивных сил
Современная экономическая история
Стратегическое управление
Страхование
Системный анализ
Украинский язык
Учет и аудит
Финансы предприятия
Финансовый менеджмент
Финансы
Экономика предприятия
Экономическое обоснование хозяйственных решений
Экономический анализ
Матпрограмирование
Исследование операций
Основы создания информационных систем
Экономика и организация иновационной деятельности
Форма входа

Каталог статей

Главная » Статьи » Каталог для студента » Размещение продуктивных сил

Чинники й принципи розміщення підприємств машинобудування

Розміщення визначається економічними чинниками, найголовнішими серед яких є тру­дові ресурси та споживач, оскільки ряд галузей відзначається високою трудомісткістю, що потребує висококваліфікованих робітників. До таких галузей належать електротехнічна, електронна й підшипникова, виробництво енергетичного устаткування тощо. На розміщення окремих галузей дуже впливають технологічні процеси, форми організації виробництва; менше, ніж на інші галузі - природні умови й ресурси.

Окремі галузі машинобудування металомісткі. Наприклад, для виготовлення одиниці металургійного обладнання потрібно 2000 т металу, а цементного 3000 т. Металомістке машинобудування, як правило, тяжіє до джерел сировини. Оскільки більшість машин і технологічного обладнання має великі габа­рити, їх виробництво розміщують у районах споживання, що сприяє зменшенню витрат на транспортування. Найефективніше розміщення машинобудівних підприємств поблизу джерел сировини та споживача тому, що за раху­нок скорочення транспортних витрат на перевезення сировини й готових виробів істотно зменшується вартість машин та обладнання. Серед економічних чинників важливими є спеціалізація й кооперація.

Спеціалізація визначається профілем машинобудівних підприємств і характером продукції (масова, дрібно- і великосерійна, індивідуальна). Найпоширенішою в галузі є предметна спеціалізація (випуск кінцевих продуктів), технологічна (випуск напівфабрикатів - ли­тва, заготовок) і подетальна (випуск деталей, вузлів для комплектування машин). Поглиблення спеціалізації дає змогу знизити собівартість продукції, що, робить вигідним нарощування масового й великосерійного виробництва. Заводи подетальної спеціаліза­ції територіальне значно віддалені від заводів із предметною спеціалізацією. Останні обслуговують потреби не одного, а кількох економічних районів або всієї України.

Спеціалізація зумовлює розширення кооперації виробництва. Машинобудівні підприємства кооперуються з іншими галузями промисловості - хімічною, текстильною, лісовою, які постачають напів­фабрикати й вироби, потрібні у виробництві машин та устаткування. Кооперація виробництва сприяє розширенню територіальної спеціаліза­ції районів країни на випуску кінцевих видів продукції. При цьому райони спеціалізуються на виробництві не тільки масової, а й дрібносерійної, навіть індивідуальної продукції.

Великі масштаби концентрації виробництва на основі спеціалізації й кооперації зумовлюють значущість транспортного чинника, оскільки кінцеві види продукції машинобудування використовуються в усьому господарстві. У зв'язку з цим втрачається визначальний вплив споживача. Природні умови, як чинник - враховують при розміщенні суднобудування, сільськогосподар­ського машинобудування, а також випуску машин і устаткування.

У великих містах треба обмежувати створення нових промислових підприємств. Необхідно використовувати можливості малих і середніх міст, робітничих селищ (розміщувати невеликі спеціалізовані підприємства, філії й окремі цехи заводів).

Прискорення науково-технічного прогресу неможливе без розвит­ку таких галузей машинобудування, як електроніка, атомна енергетика, виробництво технологічного устаткування та засобів автоматизації, ро­ботизації, комплексної автоматизації виробничих процесів. Ці галузі за темпами розвитку мають випереджати машинобудівний комплекс. Створення нових технологічних процесів дасть змогу розгорнути будівництво заводів-автоматів, різко зменшити потребу в трудових ресурсах.



Категория: Размещение продуктивных сил | Добавил: eklion (25.09.2011)
Просмотров: 20827
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 1558
Статистика
Счетчики


Каталог@MAIL.RU - каталог ресурсов интернет
Украина онлайн

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтов - uCoz